Thursday 8 September 2011

nak cerita kisah kami (Aku & Tunang)

Kisah kami..
Mohd Faezal & Siti Aznita
Macam mane kami kenal??tanggal 26 Julai 2006..hermmm kire2 5 tahun dulu..perkenalan dalam telefon..masa tu nk habaq ang..kawasan Felda tempat tinggal aku ni belum ade coverage utk enpon lagi..jadi org2 yg pakai enpon masa tu memang enpon memasing memacak je atas2 lemari umah..atas para..tempat tinggi2 la…nk dapat line dari kawasan PPPTR punye pasal…termasuk laa jugak aku..walau cemane pon aku tetap heret enpon tu ke hulu ke hilir..nak eksennn..huhu..masa tu aku baru keluar dari kolej..quit blajo kt KIPSAS..pastu baru dapat keje plak..kerani JKKK masa tu..
Dalam aku dok heret2 enpon tu..da takde line kan..skali bile line masuk..masuk laaa bebanyak miss call dari no yg aku tak kenal..unsaved laa tu..aku wat derk je..sbb dah biasa..biasa laa remaja kan..banyak laa nombor dok usha..ade yg menjual enpon..duk chating tukaq2 no enpon..soo aku wat derk jerr…tapi bile dah bertalu2 no yg same jugak masuk..baru aku rasa pelik semacam..mcm ade benda penting je dr no tu..aku pon mesej la..tanye ape ke hey nye..sape..dari mane..tup2 dia call..ooo nk kenalan..tapi masa tu bukan dia..kawan dia yg nk ejas aku..dia kate dia yg dapat no aku..tapi dia malu..jadi dia suruh laa kawan dia yg try dulu..last2 aku pon rapat laa ngn kawan dia..dahh dia plak merajuk.kuciwa laa…hahaha..padan muke kan..sape suruh malu sgt..bkn nmpak muke pon…
Lame2..asyik bergayut je…tengah2 malam..pepagi buta..kadang smpai tak tido langsung…aku ngan dia mula rapat..yg buat aku syiok kt dia sbb dia ade sense of humour…cehh bilagak ckp jepon..maksudnye..dia tu klako laa…kpala shot cam aku..tu aku sukerr…hihi..
Bile hati dah suke…04 Ogos 2006 kami declare..masa tu memang aku takde boipren..stakat kawan2 blind date ade le…tapi semua mngarut..gatal jee lebih..tp si dia ni lain..aku terima utk declare ngn dia walaupun kami belum pernah jumpe..dia cakap dia tak kisah dgn rupe aku..aku pon lagi laa tak kesah sbb mase tu aku memang tak suke lelaki ensem..kebiasaan nye laki ensem ni tak bagus..huhu…kannnn..haha..
Untuk pertama kali nye kitorg janji nk jumpe..tapiiiiiiiiiiii nak tau jumpe kt mane??dia datang umah aku..aku memang redha..bile dia dah tgk aku…dia dah tak nak aku..aku tak heran dah..aku dah tau dah..sapeee laa nk aku kan..cehhh ayat sedih pleksss..aku bgtaw mak..kawan nak datang..mak ok jerr..ngee..datang lah dia dan kawan2 nya…3 org…bermula laa episod teka meneka..kawan dia suruh teka mane satu buah hati aku..aura yg sgt kuat membuatkan aku meneka dgn betul..dannn dia memang laaa sgt pemalu orang nye..diammm jerrr..tapi ok laa tu..aku pun malu..meoowwwwww…
Alhamdulillah lepas jee dia balik dari jumpe aku tue..dia masih nk teruskan hubungan dia dgn aku..and aku terima dengan hati terbuka..tak sangka sampai laa skrg kami still kekal walaupun bergaduh..putus sambung..cerai rujuk..sumer aderr….biasa laa…sdgkan pipi lagi kan tergeget..ini kn plak baru kapel2..haha…

No comments: